مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک‌ فوری به سیلاب‌زدگان شد + فیلم سیلاب در افغانستان جان ۳۰۰ نفر را گرفت + فیلم همه چیز درباره زمرد پنجشیر | از ثروت سبز کوهستان چه می‌دانیم؟ جاری شدن سیل در بغلان افغانستان ۵۰ کشته بر جای گذاشت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید فرمانده مرکزی ارتش آمریکا از مرزهای پاکستان و افغانستان مقامات طالبان و سفیر چین به معدن «مس عینک» رفتند لباس محلی افغانستان بر تن مجید مرتضایی + عکس طالبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحریم کرد جمهوری خواهان آمریکا خواستار توضیح وزیر دفاع در رابطه با تناقض در گزارش حمله به فرودگاه کابل شدند تاکید بر ضرورت تدوین برنامه مشترک استان‌های مرزی برای تسهیل تجارت با افغانستان محدودیت پخش یک شبکه خبری ماهواره‌ای در افغانستان از سوی طالبان ویدئو | ارائه خدمات درمانی به ۱۵ هزار بیمار خاص افغانستانی در خراسان رضوی آخرین وضعیت ثبت‌نام اتباع خارجی در سال تحصیلی پیش‌رو رئیس شرکت برق افغانستان: بدهی واردات برق از ایران را پرداخت کرده‌ایم کاظمی قمی در گفتگو با شهرآرانیوز: به دنبال صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان در دهه کرامت هستیم گلشهر مشهد، نماد نوع‌دوستی ایرانیان کاظمی‌قمی در مشهد | اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت
سرخط خبرها

ادامه نگرانی‌ها از حضور داعش و تی‌تی‌پی در مرز‌های تاجیکستان با افغانستان

  • کد خبر: ۲۱۱۹۶۹
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
ادامه نگرانی‌ها از حضور داعش و تی‌تی‌پی در مرز‌های تاجیکستان با افغانستان
اندری سردیوکوف، یک مقام ارشد نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی (سی‌اس‌تی‌او) می‌گوید که حضور جنگ‌جویان داعش و تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در نزدیکی‌های مرز تاجیکستان با افغانستان بیشتر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری تاس روسیه روز چهارشنبه، ۲۵ بهمن به نقل از سردیوکوف گزارش داده که «تروریستان بین‌المللی» و گروه‌های افراطی، از جمله شاخه خراسان داعش و القاعده تهدید بزرگ به کشور‌های آسیای مرکزی است.

این مقام نظامی سازمان امنیت جمعی افزوده است: «افزایش شمار جنگ‌جویان شاخه خراسان داعش و تحریک طالبان پاکستانی در نزدیکی مرز‌های جنوبی تاجیکستان ثبت شده است.»

سردیوکوف همچنان از ایجاد کمپ‌های آموزشی «گروه‌های تروریستی» در افغانستان نگرانی کرده و گفته که حضور جنگ‌جویان خارجی به‌ویژه در شمال این کشور گسترش یافته است.

وی هشدار داده است که افزایش مهاجرت‌ها در افغانستان و سرکوب اقلیت‌های قومی و مذهبی از سوی طالبان، احتمالاً سبب بدتر شدن وضعیت شود.

این مقام روسی عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تاکید کرده است که قاچاق مواد مخدر از افغانستان به بیرون، تاثیر منفی بر وضعیت تمام منطقه برجا می‌گذارد.

پیش از این، اداره کنترل مواد مخدر تاجیکستان گفته بود که به‌رغم ادعای طالبان مبنی بر منع تولید مواد مخدر، سطح قاچاق آن از افغانستان به تاجیکستان کاهش نیافته است.

این در حالی است که چند روز پیش شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارشی گفته بود که طالبان روابط نزدیک خود با القاعده را حفظ کرده‌اند.

براساس این گزارش، القاعده هشت مرکز جدید آموزشی در افغانستان ایجاد کرده است.

در این گزارش همچنان آمده بود که شاخه خراسان داعش در افغانستان استراتژی جذب جنگ‌جویان طالبان به صفوف خود را در پیش گرفته است.

منبع: هشت صبح

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->